Algemene Voorwaarden
Definities:
- DermaMedic: de eenmanszaak DermaMedic, KVK 50859005, gevestigd te Rijksweg Zuid 78 A, 6134AD Sittard. De huidtherapeuten bij DermaMedic zijn lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (“NVH”) en werkzaam conform de vigerende Beroepscode van de NVH.
- Klant: degene die aan DermaMedic een opdracht verstrekt tot behandeling c.q. degene die met DermaMedic een overeenkomst sluit, danwel de wettelijke vertegenwoordiger van een minderjarige/onbevoegde cliënt.
Artikel 1 – Toepasselijkheid
1.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op alle aanbiedingen, rechtsbetrekkingen en overeenkomsten tussen de klant en DermaMedic. Op eerste verzoek van de klant wordt een exemplaar van de Algemene Voorwaarden toegezonden. Daarnaast zijn de Algemene Voorwaarden op de website te raadplegen.
1.2. Van deze voorwaarden wordt niet afgeweken, mits schriftelijk en in een uitzonderlijke situatie. Alle overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden blijven in dergelijke uitzonderingssituatie onverminderd van toepassing.
1.3. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven.
1.4. DermaMedic behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
Artikel 2 – Totstandkoming overeenkomst
2.1. De overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Overeenkomsten gelden als gesloten vanaf de dag van ondertekening van de overeenkomst door partijen, dan wel de dag van ondertekening van het toestemmingsformulier, dan wel de dag van mondelinge overeenstemming tussen partijen (zoals het afspreken van een behandeling). De overeenkomst komt enkel tot stand als de klant kenbaar heeft gemaakt de overeenkomst te willen aangaan.
2.2. Prijsaanbiedingen zijn vrijblijvend. Hier kan de klant geen rechten aan ontlenen.
2.3. DermaMedic behoudt zich het recht voor om een overeenkomst niet aan te gaan, een behandeling te weigeren of de overeenkomst eventueel te ontbinden. Indien DermaMedic een beroep doet op het recht tot ontbinden/ weigeren, dan deelt DermaMedic dit binnen redelijke termijn mede aan de klant.
2.4. DermaMedic vraagt voorafgaande aan de behandeling, dan wel het behandeltraject (schriftelijke) toestemming van de klant om de behandeling uit te voeren. In het geval de klant zijn/ haar toestemming weigert of intrekt, dan zal DermaMedic haar behandeling stopzetten, dan wel niet uitvoeren.
Artikel 3 – Verplichtingen klant
3.1. De klant is verplicht voorafgaand aan een individuele behandeling, dan wel een behandelingstraject een toestemmingsformulier in te vullen. De klant is verplicht de juiste, nauwkeurige en actuele gegevens te verschaffen die van hem of haar worden verlangd bij het aangaan van de overeenkomst, dan wel het opstarten van het behandelingstraject.
3.2. De klant zal DermaMedic steeds tijdig alle voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst nuttige en noodzakelijke gegevens of inlichtingen verschaffen en alle redelijkerwijs te verlangen medewerking verlenen. Hieronder valt onder meer een verandering van de zorgverzekering door klant. Het tijdig verstrekken van de juiste gegevens komt voor rekening en verantwoording van de klant.
3.3. Indien voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijke gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de afspraken ter beschikking van DermaMedic staan of indien klant op andere wijze niet aan zijn/haar verplichtingen voldoet, dan heeft DermaMedic het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en om de daardoor ontstane kosten volgens de gebruikelijke tarieven in rekening te brengen.
3.4. Indien de voortgang in de uitvoering van de overeenkomst door verzuim van de klant of door overmacht aan zijn/haar zijde wordt vertraagd, kan door DermaMedic het volledig overeengekomen bedrag in rekening worden gebracht, onverminderd haar recht verdere kosten, schade en rente te vorderen.
Artikel 4 – Gezondheid
4.1. De klant is verplicht DermaMedic te vergewissen van enige medische klachten tijdens, voor of na de behandeling, dan wel het behandeltraject.
4.2. De klant verklaart door het aangaan van de overeenkomst, dan wel het ondertekenen van het toestemmingsformulier, naar beste weten gezond te zijn en fysiek in staat te zijn om de behandelingen van DermaMedic zonder schade voor zijn/ haar gezondheid te ondergaan.
Artikel 5 – Verplichting DermaMedic
5.1. Op DermaMedic rust de plicht tot het zo goed mogelijk uitvoeren van de behandelingen. DermaMedic voert de werkzaamheden in het kader van de opdracht van de klant uit naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen.
5.2. Het betreft een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. DermaMedic staat niet garant voor succes van de behandeling, dan wel het behandelingstraject, noch voor de mate waarin deze bijdraagt aan het door de klant gestelde doel.
Artikel 6 – Aansprakelijkheid
6.1. Voor alle directe schade van de klant, veroorzaakt door een aan DermaMedic of de door haar ingeschakelde derde(n) toerekenbaar tekortkomen in de nakoming van de overeenkomst is de aansprakelijkheid van DermaMedic beperkt tot het door haar in rekening gebrachte bedrag, althans zeker beperkt tot die schade waartegen DermaMedic verzekerd is, dan wel redelijkerwijs verzekerd had behoren te zijn, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld. Indien een fout wordt gemaakt die tot aansprakelijkheid leidt, waarbij er, om welke reden dan ook, geen verzekeringsuitkering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van DermaMedic jegens klant beperkt tot € 5.000,00.
6.2. Aansprakelijkheid van DermaMedic wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst ontstaat slechts indien de klant DermaMedic onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en DermaMedic ook na die termijn in de nakoming van haar verplichtingen toerekenbaar tekort blijft schieten.
6.3. De klant vrijwaart DermaMedic voor alle aanspraken van derden tot schadevergoeding jegens DermaMedic direct of indirect. DermaMedic vrijwaart de klant tegen aanspraken van derden tot vergoeding van schade, voor zover deze door de uitvoering van haar werk is toegebracht en te wijten is aan de nalatigheid, onvoorzichtigheid of verkeerde handelingen van DermaMedic zelf of de door haar ingeschakelde derde(n).
6.4. De aansprakelijkheid van DermaMedic voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, schade wegens verlies of verminking van eigendom, overige indirecte schade of schade wegens overschrijding van een termijn, is uitgesloten, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld.
6.5. DermaMedic is niet aansprakelijk voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van klanten opgelopen tijdens de behandeling, tenzij deze schade het directe gevolg is van onzorgvuldigheid en/ of ondeskundigheid bij het uitbrengen van adviezen, dan wel door onzorgvuldigheid en/of ondeskundigheid bij het uitvoeren van de behandelingen.
6.6. DermaMedic kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor het niet behalen van doelen als bedoeld in art. 5.2..
6.7. DermaMedic is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit een slechte medische gezondheid, het niet opvolgen van instructies van DermaMedic door de klant en het onjuist gebruik van de producten van DermaMedic door de klant.
Artikel 7 – Prijzen
7.1. Alle prijzen zijn inclusief of exclusief BTW, dan wel BTW vrij. Dit staat bij de prijzen vermeld. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is DermaMedic niet verplicht de dienst en/of het product volgens de foutieve prijs te leveren.
7.2. DermaMedic is gerechtigd de prijzen (jaarlijks) te verhogen. DermaMedic zal de klant hiervan tijdig op de hoogte te stellen van de voorgenomen prijsverhoging.
7.3. In geval van een overeenkomst waarin sprake is van door klant periodiek te betalen bedragen, geldt dat DermaMedic gerechtigd is door middel van een schriftelijke kennisgeving de geldende prijzen en tarieven periodiek aan te passen. Aanpassingen zullen gelden met inachtneming van tenminste één maand na de schriftelijke kennisgeving.
7.4. De klant heeft het recht de overeenkomst bij prijsstijging eenzijdig kosteloos te ontbinden. Reeds betaalde behandelingen komen niet te vervallen en de klant kan deze behandelingen laten uitvoeren.
Artikel 8 – Betaling
8.1. De betalingen door de klant vinden in beginsel plaats per pin. In uitzonderlijke gevallen kan DermaMedic met de klant overeenkomen dat hij/zij per bankoverschrijving of contant mag voldoen.
8.2. Alle facturen zullen door de klant worden betaald overeenkomstig de in de overeenkomst of factuur vermelde betalingscondities. Bij gebreke van specifieke condities zal de klant binnen 14 dagen na behandeling betalen. De klant is niet gerechtigd tot verrekening of opschorting van de betaling.
8.3. Indien de klant de verschuldigde bedragen niet volledig, dan wel niet tijdig betaalt, is de klant zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Indien de klant na aanmaning of ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, is DermaMedic gerechtigd de vordering uit handen te geven, in welk geval de klant naast het alsdan verschuldigde bedrag tevens gehouden zal zijn tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, verband houdende met de inning van deze vordering.
8.4. Door de klant gedane betalingen strekken steeds ter afdoening van alle verschuldigde rente en kosten en vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeld de klant dat voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
8.5. DermaMedic heeft het recht om bij niet tijdige, dan wel niet volledige betaling de werkzaamheden/ dienstverlening onmiddellijk op te schorten totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden. Eventuele bijkomende kosten zijn voor rekening van de klant. Tevens heeft DermaMedic eenzijdig het recht bestaande overeenkomsten op te zeggen, indien geen vooruitzicht op betaling bestaat, zonder dat voorafgaande ingebrekestelling vereist is en zonder gehouden te zijn tot het betalen van enige schadevergoeding.
Artikel 9 – Annulering
9.1. De klant kan een behandeling of afspraak bij DermaMedic kosteloos annuleren, mits de afspraak c.q. behandeling minimaal 48 uur voor de betreffende afspraak of behandeling per mail of telefonisch wordt kenbaar gemaakt.
9.2. Bij een annulering binnen 48 uur voor de afspraak c.q. behandeling worden de volledige kosten van de behandeling of afspraak in rekening gebracht.
9.3. Als uitgangspunt bij de annulering geldt tijdstip telefoongesprek, tijdstip ingesproken voicemail of tijdstip emailbericht.
Artikel 10 – Overmacht, vakanties en algemeen erkende feestdagen
10.1. In geval van overmacht is DermaMedic bevoegd de behandeling of afspraak op te schorten, zulks door dit aan de klant mede te delen en zonder dat DermaMedic gehouden is tot schadevergoeding, mits dit in het kader van de redelijkheid en billijkheid niet rechtvaardig zou zijn.
10.2. Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming welke niet kan worden toegerekend, omdat zij niet is te wijten aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
10.3. Indien DermaMedic bij het intreden van de overmacht reeds voor een gedeelte aan haar verplichtingen heeft voldaan, dan is zij gerechtigd de reeds geleverde dienst afzonderlijk te factureren. De klant is verplicht deze factuur te voldoen alsof het een afzonderlijke overeenkomst betreft.
10.4. Tijdens vakantie is er in principe altijd vervanging aanwezig bij DermaMedic. Indien onverhoopt geen vervanging tijdens vakantie aanwezig is, waardoor de behandeling geen doorgang kan vinden, dan wordt dit binnen redelijke termijn aan de klant medegedeeld. De ingeplande behandeling wordt verplaatst en er wordt gezorgd voor een passend alternatief.
10.5. Op algemeen erkende feestdagen gaat de behandeling niet door. Mocht op deze dag een behandeling ingepland staan, dan wordt deze verplaatst of er wordt een passend alternatief geboden door DermaMedic.
Artikel 11 – Privacy
11.1. DermaMedic verwerkt de persoonsgegevens van de klant uitsluitend om haar diensten te kunnen verlenen. De verwerking van de persoonsgegevens blijft beperkt tot de beoogde doelstelling en de persoonsgegevens worden niet bekendgemaakt aan derden, noch voor direct-marketingdoeleinden van derden aangewend, tenzij op schriftelijk verzoek van de klant. DermaMedic bewaart persoonsgegevens die worden verwerkt niet langer dan noodzakelijk is voor de hiervoor genoemde doeleinden van de gegevensverwerking dan wel op grond van wet- en regelgeving is vereist.
11.2. DermaMedic verplicht zich jegens de klant om strikte vertrouwelijkheid in acht te nemen met betrekking tot de ontvangen informatie van en over de klant.
11.3. De klant kan een verzoek tot inzage, correctie, beperking, verzet, overdraagbaarheid van gegevens, verwijdering van uw persoonsgegevens of intrekking van eerder gegeven toestemming indienen. Op eerste verzoek ontvangt de klant de contactgegevens. Bij vragen of opmerkingen over de verwerking van de persoonsgegevens kan de klant contact opnemen met mevrouw C. Lemmens via info@dermamedic.nl.
Artikel 12 – Klachten
12.1. Klachten en ontevredenheid over de behandeling worden door de klant zo spoedig mogelijk bij DermaMedic gemeld. Bij klachten of ontevredenheid over de behandeling spannen partijen zich beiden in om ter zake tot een (minnelijke) oplossing te komen. De klant kan een klacht via het klachtenformulier op de website van DermaMedic melden.
12.2. Indien een oplossing niet mogelijk blijkt, dan kan de klant zich wenden tot het klachtenloket Paramedici via www.klachtenloketparamedici.nl.
Artikel 13 – Toepasselijke recht en bevoegde rechter
13.1. Op alle overeenkomsten met DermaMedic is het Nederlands recht van toepassing.
13.2. De bevoegde rechter is bevoegd om kennis te nemen van geschillen die tussen partijen ontstaan uit hoofde van de overeenkomst.